Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 Investeşte în oameni!
În ansamblul structurilor de formare din spaţiul universitar, programul E-UNIVERSITARIA al actualului Centru se particularizează prin următoarele note:
Se adresează unui public ţintă cu o mobilitate mai redusă, dispersat pe un spaţiu vast, la distanţe mari de furnizorii de formare;
Prin curriculum, strategii şi metodologii didactice, este dimensionat anume pentru o categorie de cadre didactice diseminată spaţial– educatoare, învăţători, profesori pentru învăţământul primar – aflată mai ales în mediul rural;
Se situează într-un raport de complementaritate şi nu se suprapune peste alte programe de formare ce se derulează în universitate;
Predispune şi motivează cadrele didactice din preuniversitar la învăţarea şi utilizarea noilor tehnologii în procesul de formare şi autoformare în acord cu noile tendinţe în domeniu;
Datorită noilor constrângeri de ordin tehnic, oferta de formare s-a rafinat din punct de vedere metodologic, autorii de cursuri devenind mai creativi, structurând noi cadre ideatice şi argumentative, formule de interactivitate şi strategii de evaluare şi autoevaluare;
Prin noutatea modalităţilor de formare şi a mijloacelor de învăţământ (prioritar informaţionale şi virtuale) a predispus şi chiar „forţat” ca şi metodologia de acreditare a programelor de formare la nivel de minister să fie revizuite şi schimbate în acord cu noile evoluţii;
În concordanţă cu noua lege a învăţământului, acest program concretizează principiul învăţării pe durata întregii vieţi şi al auto-perfecţionării şi auto-responsabilizării;
Pentru DPPD, programul contribuie la întărirea identităţii de scop şi funcţionalitate în condiţiile unei deprecieri sau relativizări a statutul acestei entităţi universitare;
În perspectiva structurării unei noi formule de pregătire a cadrelor didactice prin viitorul master didactic, prevăzut de lege, programul e-Universitaria se dovedeşte a fi fiabil, valabil şi peren întrucât este gândit din start ca o structură de formare complementară şi flexibilă şi nu ar relua secvenţe de formare specifice pregătirii iniţiale;
Prin resursele umane antrenate (formatorii din universitate), programul reprezintă rezultatul unei chintesenţe experimenţiale de formare acumulată în ultimele decenii, validată cu prilejul unor programe „clasice” de formare derulate de către noi în universitate;
Programul poate deveni valabil pentru întreaga ţară, dat fiind că prin strategii şi mijloace de formare presupune delocalizare, desincronizare şi virtualizare a formării în raport cu posibilităţi particulare de deplasare, sincronizare temporală a cadrelor didactice, constrângeri de ordin material şi financiar al celor care lucrează în sistem;
Creează noi oportunităţi de accesare şi transfer a unor experienţe didactice de ultimă oră în spaţiul interacţiunii virtuale.
Scopul programului
Îl constituie dezvoltarea la cadrele didactice din învăţământul preuniversitar a unui set de competenţe ce va asigura eficienţa profesională. Programele sunt focalizate pe o pregătire coerentă şi unitară a tuturor cadrelor didactice, asigurând astfel continuitate la pregătirea iniţială a acestora, completarea formării continue şi dezvoltarea unor competenţe digitale necesare în cadrul societăţii informaţionale. De asemenea, ele răspund nevoilor de formare identificate la nivel local şi naţional cu ocazia diverselor cercetări efectuate de profesorii noştrii împreună cu studenţii sau de cadre didactice asociate.